Cytat na dziś
 Oceń wpis
   

Zadaniem marketingu jest przekształcanie potrzeb społecznych w możliwości osiągnięcia zysku.                                                                                                                                                                                                                       (autor nieznany, za: Ph. Kotler, Kotler o marketingu, Warszawa 2006)

Komentarze (0)
Edukacja internetowa według ING
 Oceń wpis
   

ING Bank Śląski przy współudziale Onetu i Naszej Klasy rozpoczął właśnie kampanię na rzecz edukacji internetowej. W założeniu ma ona przeciwdziałać wykluczeniu cyfrowemu i skierowana jest do osób w wieku 45+.

W tym celu przygotowano 1 000 000 „E-lementarzy Internetu”. ING uruchomił również infolinię, która ma służyć pomocą w uporaniu się z problemami internetowymi. Podręczniki dostępne są w księgarniach oraz we wszystkich oddziałach banku. Zawierają podstawową wiedzę potrzebną do obsługi komputera i korzystania z Internetu. Można z nich dowiedzieć się: jak wysyłać pocztę elektroniczną, korzystać z wyszukiwarek i portali społecznościowych, robić zakupy w Internecie oraz założyć konto internetowe (!).

Utrzymana w konwencji Polskiej Kroniki Filmowej reklama przedstawia proces druku i wysyłki elementarzy:  

 

 
Przyznam, że razi mnie ta stylizowana retoryka. Kojarzy mi się z siermiężną propagandą sukcesu. Ale osobom znacznie starszym ode mnie przywoła klimat ich młodości.  Niezależnie od ówczesnych uwarunkowań politycznych i materialnych z sentymentem obejrzą spot.
 
Kampania ma w perspektywie wyedukowanie klientów, którzy dotąd nie korzystali z usług bankowości elektronicznej. Całkiem niedawno mBank wyemitował reklamę zachęcającą osoby starsze do założenia konta internetowego. W humorystyczny sposób przedstawiała płynące z tego korzyści:  
 

 
ING oraz mBank zwróciły swoją uwagę na nowe – niezagospodarowane dotąd obszary. Z tą różnicą, że mBank zaadresował swoje działania do osób, którym nie jest obcy Internet. ING natomiast postanowił wychować sobie przyszłych klientów i zachęcić obecnych do korzystania z Internetu. Pozwoli to odciążyć pracę oddziałów, a przez to zredukować koszty ich funkcjonowania.

Kampania ta wpisuje się w trend do aktywizacji osób w wieku 50+. Pod tym względem jest nie tylko ciekawym przedsięwzięciem marketingowym, ale przede wszystkim pożytecznym działaniem CSR. Aby mogła odnieść sukces musi uwzględnić szereg czynników, przede wszystkim psychologicznych i społecznych: pokonanie lęku, przebicie się przez brak zainteresowania oraz pokazanie korzyści.

Czekam na następne odsłony...

 

Komentarze (5)
Marka na topie
 Oceń wpis
   

Wraz z październikowym numerem miesięcznika „Press” ukazał się dodatek „Top Marka”. Zawiera on analizy wizerunku medialnego 50 marek z dziesięciu branż: motoryzacja, TV, banki, telekomunikacja, ubezpieczenia, radio, sieci handlowe, artykuły spożywcze, IT, GSM.

Przy powstaniu jednej z zawartych w nim analiz („Skusić dźwiękiem” - o strategiach promocyjnych marek radiowych) miałem przyjemność współpracować. Pozdrawiam autorkę, panią Joannę Sopyło!

Marką, która cieszyła się największą ilością publikacji od lipca 2008 do czerwca 2009 roku jest TVN. Podobnie jak w zeszłorocznym rankingu. Nie dziwi to, gdy weźmiemy pod uwagę, iż stacje telewizyjne wspomina się w kontekście związanych z nimi gwiazd. A o tych  prasa zawsze chętnie pisze.

Komentarze (1)
1 | 2 | 3 |




           
           

Najnowsze komentarze
2014-01-06 19:40
najlepszeprezenty.com.pl:
PR firm farmaceutycznych
:)
2013-11-21 19:26
artes liberales:
ZUS zmienia wizerunek
Panie Radosławie, spośród 6 kanałów, 3 to jedynie zapowiedzi. Nie musimy wierzyć w zapowiedzi,[...]
2012-05-22 00:46
mbiznes konto:
Firma społecznie odpowiedzialna
Niestety dzisiaj wiekszosc firm nie jest.