PR firm farmaceutycznych
 Oceń wpis
   

… szanse i zagrożenia

Działania public relations podejmowane przez firmy farmaceutyczne wymagają szczególnej uwagi. Komunikaty skierowane są zarówno do klientów jak i do lekarzy. Tym pierwszym przekazuje się informacje o lekach OTC i szczepionkach. Lekarzom zaś prezentuje się leki na receptę. Oprócz komunikacji produktowej niezbędny jest PR korporacyjny. Działalność promocyjną ograniczają dodatkowo przepisy prawne.

Skuteczną strategią kształtowania wizerunku jest zaangażowanie się w kampanie edukacyjne i CSR. Obydwa narzędzia profesjonalnie wykorzystane budują wizerunek organizacji zatroskanej o dobro swoich klientów, lokalnych społeczności, pacjentów. W przypadku firm farmaceutycznych jest to szczególnie ważne. Pozawala na zdobycie istotnej przewagi konkurencyjnej i zdjęcie łatki organizacji żyjącej z tego, że ludzie chorują. Tym bardziej, że działają one na styku interesów własnych (zysk) oraz pacjenta (zdrowie).

Czasem zdarza się, że zorganizowana kampania staje się zarzewiem kryzysu wizerunkowego. Łatwo jest o podejrzenia, że stoi za nią wyłącznie chęć zysku. A to w naszej rzeczywistości niszczy nawet najlepszą kampanię.

Przykładem takiej akcji była prowadzona niedawno kampania społeczna „Stop pneumokokom”. Wzbudziła wiele kontrowersji, ponieważ była finansowana przez producenta jedynej dostępnej w Polsce szczepionki. Dodatkowo, niektóre ze spotów wzbudzały w odbiorcach lęk.

Działania CSR wymagają gruntownego przemyślenia i zaplanowania. Jest to właściwie zespół działań. Aby były skuteczne muszą być elementem strategii biznesowej. CSR nie jest modą a koniecznością. Musi być włączony w plany strategiczne i operacyjne firmy. Zwłaszcza, gdy działamy na styku różnych, czasem sprzecznych interesów. Czas dekoniunktury jest swego rodzaju testem, na ile dana organizacja rzeczywiście kieruje się zasadami społecznej odpowiedzialności.

Firmy farmaceutyczne mają tu szerokie pole do popisu. Od współpracy z organizacjami pacjenckimi, udzielanie finansowego wsparcia aż po kampanie edukacyjne i konferencje naukowe. Ale o tym napiszę innym razem...

 

Komentarze (4)
Rządowy kryzys wizerunkowy Edukacja internetowa według ING

Komentarze

2009-10-27 23:57:37 | *.*.*.* | michail
Re: PR firm farmaceutycznych [2]
Zgoda, że PR firm farmaceutycznych wymaga szczególnej uwagi. Ale przyczyna wydaje mi
się być trochę inna. Na tym rynku po części handlujemy zdrowiem, czyli wartością
niezwykle cenioną przez każdego z nas i chronioną w sposób szczególny przez Państwo
(stąd też pewne wymagania jeżeli chodzi o reklamy). Zadaniem PR firm farmaceutycznych
jest dbanie o to, żeby w żaden sposób nie wyciekały do opinii publicznej informacje,
które mogłyby zachwiać wizerunek firmy, jako tej dbającej o zdrowie pacjentów. Jeżeli
chodzi o CSR i akcje edukacyjne - ich bin dafur. skomentuj
2009-11-03 19:09:54 | *.*.*.* | dr_faust
Sprowadzenie PR-u do roli strażnika (czuwającego, aby nie wyciekały niekorzystne
informacje), będzie rezygnacją z kształtowania wizerunku, budowania relacji. Taka
postawa może przynieść ogromne szkody. Pytanie: czy to jeszcze jest PR? Sztuką jest
tu pogodzenie wizerunku dobrze działającej i przynoszącej zyski korporacji z
wizerunkiem organizacji przyczyniającej się do polepszenia jakości życia. Jeszcze
jakiś czas temu firmy farmaceutyczne postrzegane były w bardzo negatywnym kontekście.
Dzięki działalności CSR udało się zmienić ten wizerunek. R. Krajewski skomentuj
2012-05-21 19:36:49 | *.*.*.* | kredyty_dla_firm
Kązda firma w tym także farmaceutyczna jest najbardziej zatroskana o swoj zysk a nie
dobro klienta/pacjenta. skomentuj
2014-01-06 19:40:26 | *.*.*.* | najlepszeprezenty.com.pl
Re: PR firm farmaceutycznych [0]
:) skomentuj




           
           

Najnowsze komentarze
2014-01-06 19:40
najlepszeprezenty.com.pl:
PR firm farmaceutycznych
:)
2013-11-21 19:26
artes liberales:
ZUS zmienia wizerunek
Panie Radosławie, spośród 6 kanałów, 3 to jedynie zapowiedzi. Nie musimy wierzyć w zapowiedzi,[...]
2012-05-22 00:46
mbiznes konto:
Firma społecznie odpowiedzialna
Niestety dzisiaj wiekszosc firm nie jest.